Quote 1796 Blond met snelheidsvertragende briljanten … ©

De ongeveer vijftigarige geblondeerde zonnebankdame met lippen en wangen die op knappen stonden was geen bijzonder opvallende verschijning in Amsterdam Zuid. Deze types zie je ook steeds meer in de ‘betere’ buurten van Laren, Blaricum, Monaco, Marbella, Gstaad, Courchevel en Aspen. De multi-inwisselbare blonde look-a-like bij de grootgrutter, duwde en trok een paar dagen voor kerstmis twee overvolle boodschappenkarren naar de mandjeskassa en schoof aan bij de twee wachtende klanten met mandjes. Het prachtige pure kassameisje schudde lief lachend haar duizend-en-één-nacht hoofd en wees op het bordje ‘mandjeskassa’ boven haar hoofd. De look-a-like grimaste terug, wees op haar beide volle karren en zei “Ik weet echt niet waarom ik dit eigenlijk allemaal doe, ik ben helemaal niet gelovig en ik ga overmorgen voor zes weken naar Sankt Moritz”. Het kassameisje geloofde haar eigen geloof en had waarschijnlijk nog nooit van Sankt Moritz gehoord. “Het spijt me mevrouw, maar u moet toch echt naar een andere kassa hoor, ik mag u hier niet helpen” zei ze nog steeds stralend. Look-a-like keek afwisselend van haar handen met de vier grote briljanten naar de twee volle karren. Ze was duidelijk niet van plan van kassa te veranderen. Terwijl ik mijn avocado’s en Prosciutto di Parma inpakte wees ik op de fonkelende ringen van Mrs look-a-like. “Mocht u in Sankt Moritz onverhoopt van de Corviglia vallen, dan hebt u aan uw vingers in ieder geval voldoende antislip om veilig beneden te komen”. Ik heb niet op het antwoord gewacht en zal ook nooit weten of ze haar snelheidsvertragende briljanten nodig heeft gehad …       

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.