Quote 1934 In de horeca is snelheid geen garantie voor service en vakmanschap … ©

Een Coca Cola zonder ijs graagzei ik tegen het meisje dat in het voorbijgaan vroeg of ik het al wist. Ik zat nog geen twee minuten in het fraaie Amsterdamse Café in het centrum en ik vond de snelheid van de bediening opmerkelijk en veelbelovend. Het glas Pepsi dat ik een minuut later kreeg zat tot aan de rand van het glas zo vol ijs dat er nog nauwelijks Cola bij kon. “Ik had een Coca Cola gevraagd zonder ijs. Dit is een Pepsi vol ijs” kon ik nog net tegen de achterkant van het weglopende meisje zeggen. Ze draaide zich op enige afstand om: “sorry hoor maar we geven bij Cola altijd standaard ijs, dat wil iedereen. En trouwens, Coca Cola en Pepsi is hetzelfde”. “Zoudt u zo vriendelijk willen zijn om het ijs er weer uit te halen?” vroeg ik. “Nou ik weet echt niet waar ik dat ijs dan moet laten hoor. Als u even wacht is het zo gesmolten”. Tevreden met dit advies liep ze weg. Ik ook. 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.