Quote 3170 Caissière 10+ … ©

Vier weken kunnen ontzettend lang duren als je iemand mist. Maar de voortreffelijke caissière bij de grootgrutter is eindelijk weer terug. Je kunt natuurlijk zeggen; ach als je maar kunt afrekenen, bij wie maakt niet zoveel uit. Dat geldt waarschijnlijk voor de vreemdeling en de onverschillige of nonchalante shopper. De ware liefhebbers speuren de rijen kassa’s af naar hun favoriete caissière. Desnoods wat langer in de rij, maar de persoonlijke touch is het waard. Onze favoriete caissière waarschuwt iedere onbekende klant, ruim voordat hij of zij aan de beurt is, in één van de moderne talen, ook in het Spaans, dat haar kassa een pin-kassa is en dat het niet mogelijk is om met een creditcard te betalen. Zo’n waarschuwing vooraf scheelt een hoop gedoe bij de kassa als op het moment suprême van afrekenen blijkt dat de klant alleen maar een creditcard heeft en alle artikelen weer administratief teruggedraaid moeten worden en de klant teleurgesteld zonder boodschappen vertrekt..  Ze begroet haar klanten in de juiste taal en vraagt hoe hun dag is. En ze merkt altijd alles op. “De tweede doos druiven is gratis hoor, u heeft er maar één. Ik zal even een doos laten brengen” of “Die grapefruit heeft wel heel erg in de knel gezeten, ruilt u dit netje maar even voor een ander“. En dat terwijl ze de grapefruits nog niet eens in haar handen had om te scannen. Ze kijkt ook altijd even snel in de doos met eieren om te zien of ze allemaal heel zijn. En als een pak melk een natte bodem heeft checkt ze of het pak inderdaad lekt. En dat alles met een logica en een snelheid alsof het vanzelfsprekend is. Dat is het niet, maar voor haar wel …!      

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.