Quote 4375 Manon ©

De altijd opgewekte caissière zit al vele jaren achter haar vaste kassa. Vlakbij de tien zelf-scan kassa’s. Een groter contrast in klantvriendelijkheid is niet mogelijk. Veel buurtgenoten hebben het wachten er graag voor over om door Manon geholpen te worden in plaats hun boodschappen toe te vertrouwen aan het oog van de onpersoonlijke zelf-scan. Het even wachten wordt door haar altijd beloond met persoonlijke aandacht. Aan Engels en Spaans sprekende klanten vraagt ze altijd waar ze vandaan komen en of ze het prettig vinden in ons land. Als iemand haar een compliment geeft antwoordt ze dat het voor haar gemakkelijker is om vriendelijk en attent te zijn dan andersom. Meestal krijgt de klant nog een filosofische wijsheid mee waar niets tegenin is te brengen. En tegelijkertijd ontsnapt niets aan haar aandacht. Het doosje eieren wordt snel opengemaakt om te kijken of er geen lekkend ei tussen zit, het netje met grapefruits wordt omgedraaid om te zien of er geen gebutste exemplaren tussen zitten en een in de knel gezeten avocado heeft geen kans via haar kassa het filiaal te verlaten. Mocht er iets vervangen moeten worden dan is één telefoontje voldoende om in no time een ander product bij de kassa gebracht te krijgen. De breekbare zaken, zoals koekjes, beschuiten, zakjes toast, kroepoek en fruit worden op de band gescheiden gehouden zodat alles heel blijft. De flessen wijn worden naast de lopende band rechtop gezet zodat ze geen kans krijgen met hun gewicht andere zaken te pletten. Het lijkt allemaal zo logisch en eenvoudig, maar als het inderdaad zo logisch en eenvoudig is, waarom werken er dan zo weinig collega’s op deze manier ..?         

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.